Відчуття стосунків соціального замовлення передавачем - маніпуляція партнером і приниження його

Ініціатор стосунків майже завжди передавач

Він формує соціальне замовлення, критикуючи й корегуючи дії приймача в потрібному для себе руслі, задовольняючи за рахунок нього свої цілі, направляючи його активність по своєму бажанню. Життєва програма передавача налаштована в даних стосунках не на прийняття завдань від приймача, а навпаки, на передавання їх для приймача. Тому сприймає приймача за сліпого виконавця, яким легко маніпулювати. Це сприяє відчуттю власної значимості й самозвеличенню.

Зарозумілий спокій - відміна риса всіх передавачів у ставленні до приймачів. Передавач сприймає приймача, як людину, що потребує його опіки і порад. Завжди вважає себе правим, навіть тоді, коли суперечка йде про те, у чому краще орієнтується приймач. Передавачу здається, що аргументи приймача непереконливі, що постійно приводяться не ті доводи. Та й самі доводи не приймаються, а нав’язується власна думка. Мало того, передавач ще й намагається керувати поведінкою приймача. Це тому, що він не цілком розуміє приймача: все, що пов’язане зі справами приймача, має тенденцію злитися в щось єдине, узагальнене, невизначене й розпливчасте, може дивувати, але не дає можливості побачити проблему. Отже, партнер-передавач погано розуміє мотиви дій і причини поведінки; результати діяльності й досвід приймача не збігаються з очікуваннями передавача. 

Передавач відчуває і бачить, як приймач захоплюється ним, така поведінка подобається, навіть заворожує його, і якщо існує симпатія з боку передавача, стосунки швидко набувають неймовірної притягуючої сили, минаючи, долаючи або руйнуючи всі перепони та перешкоди. 

Передавач намагається всіма засобами заохотити приймача, піклується про нього, підтримує по мірі сил. Зворотній відгук буває лише на перших порах. Спроби домовитися з передавачем на рівних не мають успіху, зворотній зв’язок ніяк не налаштовується: передавач не чує приймача. Він ставиться до приймача поблажливо, як до дитини, розуміє і враховує його думки як "дорослого" тільки тоді, коли вони збігаються з його особистими.

Піклується лише про "правильні" потреби, а не про "дитячі вигадки"

Якщо ж думка приймача відрізняється, то вона ігнорується, відкидається, як не варта уваги. Це відбувається тому, що передавач не розуміє приймача і тому не приймає належним чином. Не бачить і не може бачити реальних потреб партнера.  

Невдоволення й агресивність приймача передавач по-справжньому теж не розуміє, попросту відсторонюється. Вони теж непереконливі, і на це майже не звертається увага. Таке неприйняття потреб приймача відбувається тому, що, по-перше, передавач ніколи не відчуває себе винним по відношенню до приймача, навіть навпаки, вважає себе благодійником, не бачить причин для якихось розкаянь сумління, по-друге, не розуміє, через що на нього сердяться, і навіть узагалі не вірить, що на нього по-справжньому ображаються.  

У приймача для передавача багато дивного і привабливого. Його дії незрозуміло дивують. Зі справою, яка передавачу здається складною і навіть нездійсненною, приймач справляється легко, а з тим, що приймачу здається цілком простим, і що потребує не зусиль для виконання, а лише доброї волі і деякої пильності, не може впоратись.

Передавач дивується і приходить до висновку, що приймач робить лише те, що захоче, що йому заманеться. Вважає, що в приймача щось не виходить за причини безвідповідальності, розбещеності, норовливості, через надання переваги більш цікавим для нього справам перед більш важливими на погляд передавача, і через небажання рахуватися зі справами інших. 

Оскільки в тонкощах справи приймача партнер-передавач не розбирається, в останнього цілком закономірно складається враження, що партнером-приймачем все робиться без зусиль, з надзвичайною легкістю. Все життя приймача здається куди менш складним, ніж життя інших, можливо ще й тому, що той майже завжди уважний до передавача й вільний для нього, тобто завжди готовий до послуг. 

Передавачу імпонує бажання приймача зрозуміти і допомогти у важких ситуаціях, але ефективної допомоги з точки зору передавача не виходить, оскільки він мимохідь занижує здібності партнера або пред’являє до нього завищені вимоги. Тому починає брати на себе частину обов’язків приймача, і це приводить до перевтоми передавача і втрати інтересу до свого партнера. Може виникати роздратування через неможливість зрозуміти вимоги і претензії приймача, котрий починає занадто драматизувати все, що відбувається, намагаючись досягти взаєморозуміння.

Такі стосунки у дружніх взаєминах цілком влаштовують передавача, вірність і відданість партнера надає приємності, з більшою силою цінуються його пориви, але варто приймачу щось не виконати, як це розцінюється як зухвала відмова, і довіра до нього зникає.

У близьких або сімейних взаємодіях передавач задовольняє власні примхи, маючи вплив на приймача, помикає ним, навіть принижуючи його, ставлячись до нього з долею презирства, легко і вміло використовуючи його в своїх інтересах. Передавач ніби гіпнотизує приймача, командує і стає егоїстичним. Але передавач винним себе не відчуває, вважає своє сумління чистим. 

Це стосунки з найбільш заплутаними лабіринтами взаємодій, розв’язка яких знаходиться в руках партнера-передавача. І розриваючи їх, передавач все ж надовго зберігає в пам’яті лише повагу до партнера-приймача.

Далі читайте про секс, стосунки і любов...

Рекомендуємо ще ці статті рубрики

Свіжі матеріали блогу

Квазігендерна соціоніка: Звідки виникли терміни "чоловікоподібна" жінка, і "жінкоподібний" чоловік? Квазігендерна соціоніка У даній статті пояснюються особливості поведінки людей одного і того ж Типу, незалежно від статі, коли при посиленні певних функцій (природженому), загальний стиль поведінки схожий на стереотипні уявлення чоловічої та жіночої поведінки, але при... Дізнатись більше
Про розвиток соціоніки, якій вже 40 років Соціоніці 40 років_про розвиток соціоніки   Виповнилося 40 років з дня визнання соціоніки наукою, а саме 1 жовтня 1980 року її основоположниці - Аушрі Аугустінавічутє вручено патент на винахід. Маємо два томи зібрання її праць. А тоді - у вісімдесятих передруковувались на друкарських... Дізнатись більше
Гармонія особистості Гармонія особистості Застосування законів соціоніки, психософіі Афанасьєва, розуміння функціонування Моделі-А і управління власними реакціями, сприйняття людей усіх типів і комфортні стосунки з будь-якою людиною - ось показники гармонійної особистості. Застосування... Дізнатись більше

Найближчі події центру

  • Тренінг "Практична соціоніка та візуальне визначення типу особистості"

    Навчіться за зовнішністю визначати характер людей і будете завжди на крок попереду!

    Дізнатись більше
  • Коуч-тренінг "Сила кохання або хто моя половинка, як її знайти і кохання зберегти"

    Знайдіть свою половинку за зовнішніми рисами обличчя, поведінкою, рухами та манерою спілкування,...

    Дізнатись більше
  • Повний курс "Програма підготовки цілісної особистості"

    Люди діляться на тих, хто здатен літати, і він не питає дозволу для польоту, і тих, хто вміє...

    Дізнатись більше
  • Тренинг "Практическая соционика и визуальное определение типа личности"

    Научитесь по внешности определять типы людей и будете всегда на шаг впереди!

    Дізнатись більше
  • Наш відеоканал