Вирішення конфліктів на основі знання соціонічних типів

Ви є тут

10.11.2010
Таня Педан

Кожен прагне уникати конфліктів. І якщо хтось опиняється у конфліктній ситуації, потім, аналізуючи її причини, надалі прагне оберегти себе від подібних випадків і планує подумки такий стиль поведінки, щоб уникати конфліктів. Можна наперед продумати і фрази, і тренувати себе у дотриманні спокійного тону, але весь цей підготовчий процес самоналаштування зводиться нанівець у наступній конфліктній ситуації, коли людина у стресовому стані втрачає контроль над собою і відбувається природна реакція психіки, яка залежить від соціонічного типу.

Можна сказати, що в конфліктних ситуаціях діють не люди, а їхні психіки, які мають сталі від природи реакції на певну інформацію. Так, логік завжди захищатиме правоту і справедливість, етик прийматиме все на свій рахунок, ображатиметься, захищаючи себе або інших людей, якщо вважає їх потерпілими і ображеними. Сенсорний показуватиме реальні факти, інтуїтивний уявне видаватиме за дійсне, екстраверт буде тиснути, ведучи свою лінію, інтроверт захищатиметься, або поступатиметься, але лише до тієї межі, поки не зачіпатимуться його принципи.

Найкращий варіант для вирішення непорозумінь – спокійне, врівноважене обговорення проблем і їх бачення кожним учасником конфліктну, розуміння іншого і аналіз як власних слів та дій, так і дій інших. Не груба критика, а проникливе розуміння і входження у стан іншої людини – ось безболісний шлях для владнання протиріч. Треба бути справедливим: визнати і за собою помилки, вміти вибачитись і змінити свою поведінку, щоб надалі не ображати і не травмувати людей. А основою такого обговорення має стати розуміння партнера та прийняття його таким, як він є за своєю природою. Це можливо на основі знання характерних рис його соціонічного типу і розуміння його слабких сторін та особливостей сприйняття інформації, подій тощо.
 
Одного бажання уникнути конфліктів мало, необхідно знати міжособові стосунки з тією чи іншою людиною, про які можна дізнатися, визначивши свій соціонічний тип і тип тих людей, з якими взаємодієте і спілкуєтесь, їх сильні і слабкі сторони. Слабкі сторони – це вразливі місця психіки, і якщо їх не знати, чи намагатися на них вказувати, критикувати, “виховувати” – нічого крім конфлікту, образ і відсторонення, не досягти. Тому конфліктів можна уникати, добре знаючи характер партнера – його сильні і слабкі сторони. Тоді сильним довіряти, а слабкі не критикувати. Такі знання дають змогу корегувати будь-які стосунки завдяки дотриманню «дистанції» між людьми, уважному ставленню до партнера, знаючи особливості його сприйняття і реакцій, стежити за своїми словами і вчинками і таким чином зберігати приємність у спілкуванні.
 
Щоб уникнути конфліктів у групах від трьох осіб і більше, теж необхідно дотримуватися законів сумісності, як при комплектації групи, так і у дотримані певних правил спілкування. У колективах, згрупованих навмання, при недотриманні законів сумісності неминуче виникають конфлікти. І доки люди знаходяться в таких колективах, конфліктів уникнути неможливо, хочуть вони цього чи ні. Різниця в цінностях, думках, уявленнях, світосприйнятті й переробці інформації приводить до безкінцевих непорозумінь. І як би не намагалися, рано чи пізно конфлікту не уникнути. Адже конфлікт не залежить від волі людини - це реакція психіки на невідповідність сприйняття інформації.
 
Замовчувати проблеми й робити вигляд, що нічого не трапляється, не можна. Це тільки нагнітає атмосферу, присилює непорозуміння і невдоволення. Та й приховати однак нічого неможливо – адже людина відчуває і розуміє все, та й згодом таємне стає явним. Якщо проблеми замовчуються і від них відсторонюються, вони таким чином не зникають, а переходять від свідомості у підсвідомість, і турбуватимуть людину, проявляючись чи то у пригніченому, чи то у роздратованому настрої, у сновидіннях, комплексах, страхах, внутрішньому дискомфорті. Накопичуючись таким чином у підсвідомості, вони з посиленою силою вириваються назовні, і тоді людина, не керуючи своїми діями, може “зірватися”, і бурхливий конфлікт може виникнути у зовсім невідповідних ситуаціях.
 
Якщо напруження виникає, треба давати вихід емоціям, а не стримувати їх, з’ясовувати незрозумілі проблеми, а не замовчувати їх. Тихий конфлікт - тобто мовчазне напруження - як правило більш тривалий і виснажливий, виникає між людьми, які мають ознаку логічності. Кульмінаційні точки такого конфлікту - вияв його - може приймати багато форм: скептичні вислови, медоточива посмішка, за якою прихована ненависть, колючі погляди, гра в мовчанку, ігнорування іншої сторони. Етичні швидше відчувають емоційні спалахи і реагують вголос на будь-яке зародження напруженості, щоб упередити порушення моральних норм, тому між ними частіші бурні обговорення проблем і висловлення незадоволення, що розряджає важку, удушливу атмосферу конфлікту.
 
Щоб конфліктна ситуація розв'язалась з меншими втратами, треба під час конфлікту не входити в конфронтацію, а намагатися якомога більше спілкуватися у спробі порозуміння. При чому не наполягати на своїй думці, не нав’язувати її, а краще визнати, що це тільки особисто Ваше бачення ситуації і стану речей, інша людина має свій, інший підхід до даної проблеми і має право на власну думку, відмінну від Вашої. Замість того, щоб сказати: “Я правий, а ти помиляєшся”, краще сказати: “Я вважаю так, тому що…”, або: “На мою думку, це виглядає так…” І уважно вислухати співбесідника. З часом може змінитися і Ваша думка, і думка іншого. А будь-яке протистояння і боротьба спричинюють агресивність, що веде до руйнації. Спілкування приводить до порозуміння, злагоди й миру.
 
Якими б не були погляди на конфлікт і ставлення до нього, в результаті всі учасники його отримують стрес. А якщо вже стрес відчувається, внутрішнє напруження невимушено зніме дуал у вільній безпосередній атмосфері спілкування. Дуал тонко відчує ваш стан, розрадить, втішить, допоможе і порадою і ділом. Він проаналізує причини конфлікту, розглянувши його з інших позицій, і у Вас виникне повне, цілісне уявлення про ситуацію. Роз’яснить помилки і неузгодження, покаже, як сприймається поведінка зі сторони, чого не слід було говорити, як не слід було поводитись, і як надалі бути у подібних ситуаціях. При спілкуванні з дуалом стаємо розумнішими, впевненішими, мудрішими, досвідченішими. Настрій врівноважується, трагедія може навіть перетворитися на комедію. Поруч з дуалом скрутних ситуацій не буває.

Отримайте безкоштовні відео-бонуси!

ЦЕ ЗНАННЯ, ЯКІ ЗЦІЛЮЮТЬ ДУШУ І ТІЛО! Візьміть їх і впроваджуйте щодня. Зробіть кожну мить життя неповторною.

Рекомендуємо ще ці статті рубрики

Вирішення конфліктів на основі знання соціонічних типів
Кожен прагне уникати конфліктів. І якщо хтось опиняється у конфліктній ситуації, потім, аналізуючи її причини, надалі прагне оберегти себе від подібних випадків і планує подумки такий стиль поведінки...
Вирішення конфліктів (допрацьовано)
  Конфлікти бувають різні: Руйнують усе деструктивні, Можливості несуть конструктивні.   Людина за своєю суттю не схильна до суперечностей. Але конфлікти – настільки часте явище, що вважаються...
Джерело виникнення конфліктів
Людина за своєю суттю не схильна до суперечностей. Але конфлікти – настільки часте явище, що вважаються неминучістю, і з цим треба змиритися. Між людьми в групах існують формальні, ділові, дружні,...

Додати новий коментар

Свіжі матеріали блогу

27 Бер 2017
Магія нашого часу: нове обличчя язичництва в християнстві
Священник Георгій Коваленко зрозумів, що "Бог не сидить у кабінетах митрополитів, Його немає в позолочених іконостасах, Він не говорить вустами пихатих богословів" і настав час знайти відповіді на запитання, на які церква знайти відповіді не здатна...
17 Лип 2016
Як заробити на коментарях в Qcomment ru
Вітаю вас, дорогі соціонці! Продовжуємо наші великі справи і сьогодні ми обговоримо як збільшити дохід на коментарях в інтернеті на сервісі Qcomment ru. У першій частині серії є детальна відео інструкція по реєстрації в Qcomment.   Увага!...
14 Лип 2016
Робота для інтроверта - просто робота на лайок
Сьогодні незвичайна для спільноти "Соціон" новина. Йтиметься про додатковий заробіток в інтернеті і це перший випуск із серії "Робота для інтровертів". Кожен інтернет-користувач знає, що всесвітня мережа пропонує товари і послуги на будь-який смак,...

Найближчі події центру

  • 21 Лип 2017

    Тренінг "Практична соціоніка та візуальне визначення типу особистості"

    Навчіться за зовнішністю визначати характер людей і будете завжди на крок попереду!

    Дізнатись більше
  • 17 Чер 2017

    Коуч-тренінг "Сила кохання або хто моя половинка, як її знайти і кохання зберегти"

    Знайдіть свою половинку за зовнішніми рисами обличчя, поведінкою, рухами та манерою спілкування,...

    Дізнатись більше
  • 9 Вер 2017

    Повний курс "Програма підготовки цілісної особистості"

    Люди діляться на тих, хто здатен літати, і він не питає дозволу для польоту, і тих, хто вміє...

    Дізнатись більше
  • 22 Чер 2017

    Практичний вебінар "Запусти своє невичерпне джерело Енергії"

    Звідки брати ту енергію, коли насправді вже не має сил навіть зробити наступний крок?...

    Дізнатись більше
  • Наш відеоканал

    Здесь находится аттестат нашего WM идентификатора 197121976970
    Проверить аттестат
      Принимаем Z-Payment